wtorek, 10 stycznia 2012

portfolio projektanta mody


Portfolio to książka , album  bądź strona internetowa gdzie artysta prezentuje swoje prace i osiągnięcia. Portfolio budują osoby zajmujące się rożnymi dziedzinami np. fotografia, modelingiem, malarstwem czy projektowaniem ubioru. Są to wszystkie te dziedziny w których nie liczy się to jaka skończyłeś szkołę i jakie miałeś stopnie, liczy się jednak to czy jesteś kreatywny, masz w sobie pasje tworzenia i co potrafisz.
Jak powinno wyglądać portfolio i co powinno się w nim znaleźć?
Nie ma żadnych ustalonych norm ,to artysta decyduje o wszystkim. Sam wybiera formę i zawartość, ważne jest jednak aby portfolio było estetyczne, spójne, ciekawe.
Na początek trzeba zastanowić się nad formą, czy ma to być cos namacalnego jak książka czy album ? Czy raczej wirtualnego- strona internetowa, e-book, plik pdf, a może video?
Co wkłada do portfolio projektant mody ?
Najpierw jako projektant musisz zastanowić się do kogo kierujesz swój album. Komu chcesz się spodobać. Czy ma to być cos co pomoże ci  znaleźć prace jako projektant mody w firmie odzieżowej, czy  chciałbyś pracować na własna rękę a portfolio sprawi ze znajdziesz sponsora albo klientów. Dowiedz się czego będzie oczekiwal od ciebie  pracodawca, sponsor czy kijent.   Potem należy zbuduj portfolio w oparciu o zdobyta wiedzę.


W ten weekend wraz z moim mężem robiliśmy moje portfolio. Zdecydowałam się na książkę. Wybrałam granatowe fabriano na strony , oraz fioletowa tkaninę w delikatny zwierzęcy print na okładkę. Granat będzie ładnie eksponował moje fotografie i będzie wydobywał chłodne barwy ( które uwielbiam) .
Chcę ubiegać się o stanowisko projektanta odzieży albo asystenta projektanta w firmie odzieżowej. Mój pracodawca będzie wymagał ode mnie kreatywności, umiejętności szycia , obsługi programów graficznych, znajomości języka angielskiego w mowie i w piśmie, śledzenia najnowszych trendów w modzie, umiejętności zaprojektowania spójnej kolekcji , dobierania odpowiednich tkanin do wybranych modeli oraz poprawnego wykonania rysunku technicznego ubioru.
 Najpierw przejrzałam wszystkie zdjęcia swoich prac , wybrałam te które najbardziej mi się podobają, wywołałam je w przemyślanych wcześniej formatach. Mam róże zdjęcia – mojej mini kolekcji, prac szkolnych , prac konkursowych , detali uszytych przeze mnie ciuchów.
Zdecydowałam ze dodam tez trochę rysunków żurnalowych z próbkami tkanin oraz rysunki techniczne ubrań wykonane w programie Corel .
 Portfolio nie jest jeszcze skonczone , jednak pragne pokazaz pare zdjec z procesu tworzenia 












1 komentarz:

  1. fajne , widac ze to co mowisz realizujesz! czadowo pozdrawiam kasia odezwij sie jak bedziesz miala wolna chwile buziaczki

    OdpowiedzUsuń